Учитель… Учитель-наставник, учитель-друг, учитель-ідеал. Скільки образів
приміряє на себе педагог, щоб не тільки донести своїм учням нову інформацію, а
й розкрити безмежність людських взаємин.
У сучасному світі, де відбуваються стрімкі, непередбачувані події, місія
учителя полягає у формуванні в своїх вихованців навичок пристосування до
різноманітних умов розвитку особистості. Чи варто говорити про важливість
мотивації дітей до виконання поставлених завдань, пізнання самого себе та
навколишнього світу вцілому? На мою думку, саме педагог може створити умови для
розкриття власного «Я» дитини, усвідомлення її потреб, цілей майбутнього та
стимулювати до самореалізації в подальшому дорослому житті. Не плечі вчителя
покладено велику відповідальність – виховати високоморального громадянина, в
якого чітко сформоване бажання бути корисним суспільству, цілеспрямованим та
зреалізованим у власній справі.
Та чи може педагог своїм прикладом сформувати у вихованців мотивацію на
успіх у майбутньому? Мабуть що не кожному це під силу. Нині, пересічний
український вчитель переживає не найкращі часи. В умовах постійного потоку
інформації про жахливі бойові дії на Сході держави та про небезпеки для
здоров’я, кожен у нашій країні вирішує дилему: «Потурбуватися про себе, чи
допомогти майбутньому поколінню заради власної Батьківщини». Варто
погодитись, страх за майбутнє, почуття безпорадності в ситуації, що склалась у
суспільстві, не сприяють бажанню рухатись вперед та гальмують саморозкриття
особистості. Можна згадати й про стрімкі, а інколи, не зрозумілі реформи в
галузі освіти; неналежний рівень оплати праці (вже не кажучи про престижність
професії).І за цих умов, педагог повинен «нести світле в душі дітей».
За визначенням Ф.Є. Василюка, кризова ситуація – це ситуація, в якій суб'єкт
стикається з неможливістю реалізації потреб свого життя (мотивів, прагнень,
цінностей та ін.). Виходячи з вище зазначеного, можна припустити, що освітяни
опинились у кризових умовах праці. Однак, не зважаючи на зовнішні негативні
фактори, педагогу потрібно справитись із своїми емоціями, почуттями та
усвідомити власну значущість у вихованні майбутнього покоління.
Саме тому, будемо разом працювати над розкриттям місії вчителя,
його позитивним психоемоційним станом та, зрештою, над формуванням мотивації
успіху в житті.
З надією на майбутнє,
соціальний педагог
Аліна
Коментарі
Дописати коментар