Перейти до основного вмісту

Педагогам. Про мотивацію.



Учитель… Учитель-наставник, учитель-друг, учитель-ідеал. Скільки образів приміряє на себе педагог, щоб не тільки донести своїм учням нову інформацію, а й розкрити безмежність людських взаємин.
У сучасному світі, де відбуваються стрімкі, непередбачувані події, місія учителя полягає у формуванні в своїх вихованців навичок пристосування до різноманітних умов розвитку особистості. Чи варто говорити про важливість мотивації дітей до виконання поставлених завдань, пізнання самого себе та навколишнього світу вцілому? На мою думку, саме педагог може створити умови для розкриття власного «Я» дитини, усвідомлення її потреб, цілей майбутнього та стимулювати до самореалізації в подальшому дорослому житті. Не плечі вчителя покладено велику відповідальність – виховати високоморального громадянина, в якого чітко сформоване бажання бути корисним суспільству, цілеспрямованим та зреалізованим у власній справі.
Та чи може педагог своїм прикладом сформувати у вихованців мотивацію на успіх у майбутньому? Мабуть що не кожному це під силу. Нині, пересічний український вчитель переживає не найкращі часи. В умовах постійного потоку інформації про жахливі бойові дії на Сході держави та про небезпеки для здоров’я, кожен у нашій країні вирішує дилему: «Потурбуватися про себе, чи допомогти майбутньому поколінню заради власної Батьківщини». Варто погодитись, страх за майбутнє, почуття безпорадності в ситуації, що склалась у суспільстві, не сприяють бажанню рухатись вперед та гальмують саморозкриття особистості. Можна згадати й про стрімкі, а інколи, не зрозумілі реформи в галузі освіти; неналежний рівень оплати праці (вже не кажучи про престижність професії).І за цих умов, педагог повинен «нести світле в душі дітей».
За визначенням Ф.Є. Василюка, кризова ситуація – це ситуація, в якій суб'єкт стикається з неможливістю реалізації потреб свого життя (мотивів, прагнень, цінностей та ін.). Виходячи з вище зазначеного, можна припустити, що освітяни опинились у кризових умовах праці. Однак, не зважаючи на зовнішні негативні фактори, педагогу потрібно справитись із своїми емоціями, почуттями та усвідомити власну значущість у вихованні майбутнього покоління.
Саме тому, будемо разом працювати над розкриттям місії вчителя, його позитивним психоемоційним станом та, зрештою, над формуванням мотивації успіху в житті.


З надією на майбутнє,
соціальний педагог
Аліна

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Міжнародний День людей похилого віку

             Міжнародний день людей похилого віку відзначається щорічно 1 жовтня 1991 року. Вперше його розпочали святкувати європейці. Згодом, до них приєднались американці, а близько 15 років тому, це свято стало справді інтернаціональним. Особливо шанують цей день в скандинавських країнах. Там Міжнародний день людей похилого віку відзначають з досить великим розмахом. Навіть телебачення 1 жовтня складає таку програму передач, яка найбільше влаштовує літніх людей.               За класифікацією Всесвітньої організації охорони здоров’я, до категорії людей похилого віку належать особи віком старше 60 років. Найдовше живуть в Марокко та Японії. Серед європейських країн лідерами є Ісландія та Італія – тут середня тривалість життя становить близько 83 років. Громадяни Польщі та України мають найменш тривале життя серед європейців. Україна входить до 30 «найстаріших» країн світу. У 2007 році частка людей пенсійного віку досягла 23,9%, або понад 11 млн осіб, і за рейтингом старіння (частк

Як підліткам захистити свій психічний стан

Підлітковий вік багатий емоціями, спілкуванням з друзями, самоаналізом. Дітям пубертатного періоду чи не найважче вдається самоізоляція під час карантину. Тому, пропоную переглянути поради експертки з підліткової психології, докторки Лізи Дамур . Визнайте, що тривожитись - абсолютно нормально. Тривога - це природна реакція людини на можливу небезпеку. Вона пов'язана з інстинктом самозбереження. Тривога допомагає уникати ситуації, що загрожують життю чи здоров'ю. У час пандемії COVID-19 цілком нормально тривожитись за себе та близьких. Подумайте над тим, що може Вас відволікти. Карантин - це час не тільки для дистанційного навчання, але й для улюблених занять. Ви можете зайнятись цікавими справами: прочитати книгу, зробити щось своїми руками, переглянути захоплюючі фільми. Саме це допоможе Вам відволіктись від тривожних думок. Знайдіть нові способи підтримувати зв'язок з друзями. Сучасні підлітки настільки креативні, що Вони з легкістю можуть зна

Почерк і характер. Вступ.

Життя можна почати з чистого листка,  але почерк змінити дуже важко. Пауло Коельо     У час широкого використання Інтернету в повсякденному житті, ми все менше звертаємось до ручки та паперу. Однак, вони незаслужено забуваються. Наш почерк може багато розповісти про емоційний стан, темперамент і , навіть, про певні риси характеру.    На думку багатьох психологів, у почерку більше, ніж у будь-якій руховій активності людини проявляється її внутрішня сутність.    Порівняльним аналізом рис особистості та ознак характеру займається графологія. Це наука, яка широко використовується у візуальній психодіагностиці багатьма високорозвинутими країнами світу.     Сфери застосування графології надзвичайно різні: Рекрутинг - аналіз почерку допомагає компанії витрачати менше часу на з'ясування  компетенції кандидатів. Профорієнтація - навички, інтереси людини визначають професійну спрямованість. Безпека - графологія може прогнозувати потенційну нечесність. Переговори - можна передбачити, як людин