Перейти до основного вмісту

Правова основа інклюзивного навчання

 



   

     Ратифікувавши міжнародні документи у сфері прав людини, Україна взяла на себе зобов'язання щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами. 

Ще у 2010 році МОН затвердило Концепцію розвитку інклюзивного навчання. У ній зазначено, що "інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання,  з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей".

    Відповідно до п.1 ст. 20 ЗУ "Про повну загальну середню освіту"  інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах: 

  • недискримінації;
  • врахування багатоманітності людини;
  • ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах визначає вимоги до організації інклюзивного навчання у закладі освіти з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до участі в освітньому процесі.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Пет-терапія

       Сьогодні, 26 серпня, за підтримки Міжнародного фонду захисту тварин, відзначають Всесвітній день собаки.      Чому саме цю тему обрано? Ні для кого не секрет, що домашній улюбленець - це не тільки відповідальність та витрати, але й джерело позитивних емоцій, клубок любові.     Пет-терапія - один із видів психологічної допомоги, яка використовує взаємодію людини із домашніми тваринами для покращення психічного здоров'я. Ще у 1969 році дитячий психіатр Борис Левінсон запропонував використовувати собак для лікування психічних розладів.  Тож, яку користь приносить домашній улюбленець? Позитивний вплив на роботу серцево-судинної системи  Регулярні прогулянки із собакою та ігри із котиками приносить користь нашому серцю. Профілактика негативних емоцій Дослідники виявили, що при взаємодії із домашнім улюбленцем, при обіймах із ним, в організмі людини виділяється окситоцин (гормон любові), що знижує кров'яний тиск та зменшує рівень гормонів стресу. Запобігання депресії На думк

Як підліткам захистити свій психічний стан

Підлітковий вік багатий емоціями, спілкуванням з друзями, самоаналізом. Дітям пубертатного періоду чи не найважче вдається самоізоляція під час карантину. Тому, пропоную переглянути поради експертки з підліткової психології, докторки Лізи Дамур . Визнайте, що тривожитись - абсолютно нормально. Тривога - це природна реакція людини на можливу небезпеку. Вона пов'язана з інстинктом самозбереження. Тривога допомагає уникати ситуації, що загрожують життю чи здоров'ю. У час пандемії COVID-19 цілком нормально тривожитись за себе та близьких. Подумайте над тим, що може Вас відволікти. Карантин - це час не тільки для дистанційного навчання, але й для улюблених занять. Ви можете зайнятись цікавими справами: прочитати книгу, зробити щось своїми руками, переглянути захоплюючі фільми. Саме це допоможе Вам відволіктись від тривожних думок. Знайдіть нові способи підтримувати зв'язок з друзями. Сучасні підлітки настільки креативні, що Вони з легкістю можуть зна

Дозвілля. Малюємо МАНДАЛУ.

В арт-терапії широко використовується метод «Мандала» ( в перекладі з санскриту "коло" або "центр").  Суть його полягає у малюванні    кола із чітко вираженим центром. Середину кола симетрично заповнюють геометричними фігурами та кривими лініями. Мандали можуть бути різних масштабів: від малюнку на стіні до маленької картинки. Їх можна виконувати на папері, дисках, камінні, тканинах; використовуючи фарби, крупи, нитки тощо. Цей метод допомагає подолати тривогу, апатію, віднайти гармонію в душі та налаштуватись на позитив.      Тож, творімо на здоров’я!!!